城西大学語学教育センター研究年報

ISSN 1880-1919
14号
2022年3月

表紙, 標題紙, 目次, 執筆者紹介, 投稿規程, 編集委員, 奥付
筆記ランゲージングを取り入れた教室実践の試み ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 石川 正子 / 鈴木 渉 (1)
コロナ下のハイフレックス授業実践報告―初年次日本語クラスを中心に― ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 神村 和美 (12)
コロナ禍での英語教育: インストラクショナル・デザインを取り入れて ハイフレックス授業にたどり着くまで ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 鬼頭 和也 (17)
2021年度 コロナ禍における英語授業実践報告 ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 石川 英司 (24)
闘争の炎と燃え尽きぬもの: ブレイクとニーチェをつなぐものとしてのイェイツのヤコブ・ベーメの受容について ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 伊東 裕起 (29)
少女雑誌Atalanta と読者の挑戦 ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 牟田 有紀子 (51)
エドワード・ハーバート『自叙伝』(翻訳)―(4)「大陸での武者修行,そして嫉妬に狂う貴顕紳士による襲撃事件」― ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 山根 正弘 (69)
アーサー・シモンズ『象徴主義者の文学思潮』について―試訳と注釈(X)―ステファヌ・マラルメ/象徴主義者としてのユイスマンス ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ 小堀 隆司 (112)

城西大学語学教育センター


The Language Education Center Of Josai University Bulletin

ISSN 1880-1919
Vol. 14
2022. 3

Contents
An exploratory Study on Written Languaging in University English Classroom ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Masako Ishikawa / Wataru Suzuki (1)
A Report on Hybrid-Flexible Class Practice under Covid19 : Focusing on Freshmen-Oriented First-Year Japanese Courses ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Kazumi Kamimura (12)
English Education during COVID-19 : Implementing Instructional Design into Online Classes and Applying it to Hybrid-Flexible Classes ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Kazuya Kito (17)
A Report on English Classes under the COVID-19 Pandemic in the 2021 Academic Year ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Eiji Ishikawa (24)
The Flame of Conflict and the Unquenchable : On Yeats’s Reception of Jacob Boehme as a Link between Blake and Nietzsche ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Yuki Ito (29)
The Challenges of the Atalanta and its Readers ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Yukiko Muta (51)
The Autobiography of Edward, Lord Herbert of Cherbury Translated into Japanese: (4) “His Quasi-Grand European Tour, and an Attack on him by a Gentleman Suspecting to Be Cuckolded” ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Masahiro Yamane (69)
On The Symbolist Movement in Literature by Arthur Symons: Translations, and Explanatory Notes (X) Stephane Mallarme / Huysmans as a Symbolist ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ Ryuji Kobori (112)

Josai University, The Language Education Center