◊ 表紙・目次・裏表紙・標題紙・中扉・城西大学教職課程センター紀要発行規程・執筆者紹介・編集後記・奥付 | ||
♦ 巻頭言 | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 北川 浩子 (1) |
特集 | ||
♦ 我が教員人生に悔いなし - 50年の教員人生を振り返って - | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 蛭川 幹夫 (7) |
♦ 蛭川幹夫教授定年退職記念号によせて | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 栗田 るみ子 (27) |
♦ 誠実は人なり | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 橋 和恵 (29) |
♦ 出会いに感謝 | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 戸 裕貴 (31) |
♦ 恩師との出会い | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 野ア 秀太 (32) |
♦ 教師という人生 | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 広田 純一 (34) |
♦ 親父へ | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 木田 大輔 (35) |
実践報告 | ||
♦ 人間関係育成プログラムの実践 - 特別活動への活用による成果 - | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 八木橋 勉 (39) |
研究ノート | ||
♦ 学習動機の2要因モデルからみた教職課程学生の動機づけ - 志向性の特徴と成績との関連 - | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 宮本 孝子 (47) |
♦ Functional use of languages, contexts and cultural aspects as a motivational strategy in Spanish as a second language | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 菱山 アディエネ (53) |
資料 | ||
♦ 栄養教育実習に関する実態調査 - 栄養教諭を目指して - | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 山王丸 靖子 / 島村 幸代 / 並木 英己子 / 秋山 隆 (57) |
学生論文 | ||
♦ マンガ批判に関する再考 | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | 堤 大和(指導教員 浅原 知恵) (65) |
◊ Contents | ||
Reports | ||
♦ The analysis on human-relationship program; toward application to special activity course | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | Tsutomu Yagihashi (39) |
Research Note | ||
♦ An Analysis of the Two-factor Model of Learning Motivation in University Students of the teacher ‐ training course | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | Takako Miyamoto (47) |
♦ Functional use of languages, contexts and cultural aspects as a motivational strategy in Spanish as a second language | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | Adiene Roque de Hishiyama (53) |
Technical Information | ||
♦ A fact finding survey on off-campus teaching practices for the nutrition teacher training course | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | Yasuko Sannomaru / Sachiyo Shimamura / Emiko Namiki / Takashi Akiyama (57) |
Student's essay | ||
♦ Rethinking the criticism of Manga | ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・ | Yamato Tsutsumi (65) |